вул. Шашкевича Маркіяна, буд. 22

(03265)42322

(03265)42376

mail@zlmr.gov.ua

  • foto winter 1
  • castle 2
  • 20230505 125501
  • 20230505 130318
  • 1020230505 150059

УКPАЇНА

ЗОЛОЧІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

* 80700, Львівська область, Золочівський район, м. Золочів, вул. Шашкевича М., 22
( +38(03265) 4-23-76, 7-01-60, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

ДЕТАЛЬНОГО ПЛАНУ ТЕРИТОРІЇ

«Детальний план території для будівництва каналізаційно-насосної станції (КНС) для мешканців вул. Сонячна у с. Струтин, Золочівського району, Львівської області»

 

Інформація про замовника СЕО:

80700, Львівська обл., Золочівський р-н, м. Золочів, вул. Шашкевича М., 22 (Золочівська міська рада Золочівського району Львівської області)

  1. Вид та основні цілі документу державного планування (ДДП), його зв’язок з іншими ДДП

«Детального плану території для відведення земельної ділянки для будівництва каналізаційно-насосної станції (КНС) для мешканців вул. Сонячна у с. Струтин, Золочівського району, Львівської області» розроблено згідно рішення Золочівської міської ради № 2541 від 08.12.2022 року.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень  використання території  згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту з користування надрами в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Мета розробки детального плану території:

- обґрунтування потреб формування нових земельних ділянок та визначення їх цільового призначення;

- формування принципів планувальної організації забудови;

- зображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання;

- визначення напрямів, черговості, та обсягів подальшої діяльності;

- організації транспортного і пішохідного руху;

- комплексного благоустрою території;

- попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території.

Проект розроблятиметься відповідно до:

- Земельного, Водного та Лісового кодексів України;

- Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- Закону України «Про відходи»;

- Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

- Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

- Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

- Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

- Закону України «Про екологічну мережу України»;

- Закону України «Про охорону земель»;

- Закон України «Про рослинний світ»;

- Закону України «Про тваринний світ»;

- Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

-ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту»;

-ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;

-ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

-ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

-ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

-ДБН Б.2.4-1-94 «Планування і забудова міських поселень»;

-ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;

-ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

-ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

-ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;

-ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;

- СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища»;

- Наказу міністерства охорони здоров'я України No 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».

При розробленні детального плану території для будівництва КНС Золочівського району Львівської області, враховують: раніше розроблену містобудівну документацію (генплан с.Струтин), схему планування території, природні умови та планувальні обмеження, побажання замовника та інтереси власників суміжних земельних ділянок, існуючу інженерно-транспортну інфраструктуру.

  1. Інформація про те, якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Територія детального плану території знаходиться в с. Струтин Золочівського району Львівської області.

Орієнтовна площа території - 2,3796 га.

Територія опрацювання, обмежена:

- з півночі - дорогою, вул. Солтівського;

- зі сходу та півдня - дорогою, вул. Сонячна та територією житлової садибної забудови;

- із заходу - територією сільськогосподарського призначення.

Детальним планом території передбачається будівництво каналізаційно-насосної станції.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території,  де розміщується ділянка, що проєктується.

  1.   Ймовірні наслідки

В ході здійснення СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території,  з визначенням функціонального призначення, зокрема, буде оцінено наслідки для таких компонентів довкілля: клімат і мікроклімат; геологічне середовище, ґрунти і земельні ресурси (у тому числі вилучення земельних ділянок); атмосферне повітря; водні ресурси; біорізноманіття фауни і флори; соціальне та техногенне середовища.

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів, що пропонуються ДПТ, на здоров’я населення.

а) ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення:

Вплив планової діяльності на навколишнє середовище, що виявляється у виділенні в атмосферне повітря забруднюючих речовин не може призвести до зміни кліматичних умов.

Будівництво та експлуатація каналізаційно-насосної станції, що розглядається, визначатиме наступний вплив на навколишнє середовище.

Вплив на клімат і мікроклімат. Обсяги викиду будуть очікувано незначні, тому їх вплив на мікроклімат відсутній.

Вплив на повітряне середовище. Вплив на повітряне середовище в ході будівництва об’єкту очікується від наступних джерел викиду забруднюючих речовин:

— двигуни внутрішнього згорання будівельної техніки і автотранспорту, які працюють на дизельному пальному;

— розвантаження будівельних матеріалів (щебеню, піску та інше) та земляні роботи;

— зварювальні роботи;

— фарбувальні роботи.

Після закінчення будівельних робіт перелічені джерела викиду припинять існування.

Шумове навантаження. Джерелами шуму в період будівництва є будівельна техніка і автотранспорт, які працюють на будівельному майданчику. Після закінчення періоду будівництва існування цих джерел шуму припиниться.

Джерелами шуму в період експлуатації є технологічне обладнання, через незначний рівень шуму таке навантаження можна вважати незначним.

Вплив на геологічне середовище. В період будівельних робіт передбачається неглибоке занурення у геологічне середовище. Зміни, які чинять шкідливі впливи на ґрунтовий шар не відбудуться зважаючи на відповідні проектні заходи.

Вплив на земельні ресурси і ґрунти. Детальним планом території визначені межі земельної ділянки орієнтовною площею - 2,3796 га. Розміщення об’єктів проектування на вказаній території не пошкодять існуючого ландшафту, так як будуть витримані всі вимоги нормативних документів, пов’язаних з плануванням та забудовою населених пунктів.

Вплив на водне середовище. Негативних впливів на водне середовище, порушення гідродинамічного режиму, виснаження поверхневих та підземних водних ресурсів, надходження у водне середовище забруднюючих речовин не відбуватиметься. Джерела забруднення поверхневих та підземних вод на проектованому об’єкті відсутні так як технологія буде замкненого циклу

Вплив на рослинний і тваринний світ. При експлуатації каналізаційно-насосної станції передбачається благоустрій та озеленення території, а саме, засівання території травами, стійкими до витоптування. Експлуатація каналізаційно-насосної станції не несе негативного впливу на рослинність. Вплив на тваринний світ не відбуватиметься.
Видалення зелених насаджень на проектній ділянці не передбачається, земельна ділянка вільна від кущів та дерев.

При розробці детального плану території передбачається:

– максимальне збереження рельєфу;

– максимальне збереження ґрунтів і деревних насаджень;

– відведення поверхневих вод;

– мінімальний обсяг земляних робіт і мінімальний дисбаланс земляних мас.

Вплив на техногенне середовище. Негативного впливу на найближчі техногенні об’єкти не очікується.

Відходи виробництва. В період будівельних робіт утворюватимуться: будівельне сміття, залишки використаних електродів, обрізки використаного кабелю, залишки лакофарбових виробів, використані пакувальні матеріали, тверді побутові відходи.

В період експлуатації каналізаційно-насосної станції утворюватимуться тверді побутові відходи (від діяльності обслуговуючого персоналу). На проектованій ділянці передбачається влаштування майданчиків для контейнерів з побутовими відходами. Тверді побутові відходи передаються по договору спеціалізованій організації для захоронення на полігоні побутових відходів.

Вплив на соціальне середовище. Умови життєдіяльності та стан здоров’я місцевого населення в період будівництва та експлуатації об’єктів не погіршаться. Статистика захворюваності місцевого населення не зміниться. Впливів на соціальне середовище не очікується.

б) для територій з природоохоронним статусом:

При розробці детального плану території передбачається:

– максимальне збереження рельєфу;

– максимальне збереження ґрунтів і деревних насаджень;

– відведення поверхневих вод;

– мінімальний обсяг земляних робіт і мінімальний дисбаланс земляних мас.

Тобто максимально збережені природні ресурси, та передбачається їх екологічно збалансоване та раціональне використання. Значних і незворотних змін в екосистемі дослідженої території в результаті будівництва/експлуатації об’єкта планової діяльності не прогнозується.

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від розміщення каналізаційно-насосної станції, що пропонується відповідно до детального плану на:

- території та об’єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об’єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони.

Територія, яка розглядається проєктом, знаходиться за межами об’єктів та територій природно-заповідного фонду, отже вплив не передбачається;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

-  транскордонні наслідки відсутні.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДДП не буде затверджено.

Необхідності у розгляданні альтернатив планованої діяльності (у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено) немає.

Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуся під час стратегічної екологічної оцінки

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; дані про об'єкт будівництва та планову діяльність; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту коригування ДДП; дані моніторингу стану довкілля; інша доступна інформація.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Розробити  комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності:

  • вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
  • розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
  • оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;
  • визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище і біоту;
  • зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості).
  • повідомити громадськість про ефективність проєкту і можливі екологічні наслідки.

В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально – економічного розвитку району.

  1. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Перелік і стисла характеристика проектних рішень, комплекс яких включає:

- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;

- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.;

- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку:

- зміст та основні цілі детального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;

- характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

- опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

Строки подання

         15 днів з дня публікації Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки  документа державного планування «Детального плану території для відведення земельної ділянки для будівництва каналізаційно-насосної станції (КНС) для мешканців вул. Сонячна у с. Струтин, Золочівського району, Львівської області» (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку"). 

  1. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання)

Золочівська міська рада Львівської області.

Юридична адреса: 80700, Львівська обл., Золочівський р-н, м.Золочів,
вул. Шашкевича М., 22, %20%Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.%20">email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Міський голова                                                                             Ігор ГРИНЬКІВ